Saturday, May 24, 2014

Bubur Kacang Hijau Menu Minum Petang


Assalamualaikum w.b.t..


bubur kacang hijau

menu minum petang tadi.. perancangan pada awal mulanya, rebus kacang hijau semalam untuk buat  kopau (baca: kuih pau) pagi ni sebab abah mengadu lama tak makan dan dya teringin sangat.. then pagi ni tak jadi kopau, simpan untuk petang.. buat bubur kacang, pon abah teringin jugak.. hahaha.. tadi siap bawak bekal jumpa adik-adik kat sekolah asrama.. husna tak ikut pon, sebab ada kerja..

lepas tu kena makan sengsorang.. sengsorang pon apa nak hairan, dah biasa kot.. husna gandingkan bubur kacang hijau dengan roti putih gardenia.. carik-carik roti masuk dalam mangkuk bubur, lepas tu siram sikit, siap untuk masukkan dalam mulut, perghhh memang sodapp.. muehehehe.. gaya cerita macam orang lain tak pernah buat..-.- tak pe lah nak tunjuk feel..:p

bubur pulut hitam

tapi itu bukan kegemaran husna sangat.. sebab husna tak berapa suka kacang hijau dalam bubur.. tambah kalau bukan yang mama husna buat, lebih memilih untuk tak makan.. kekadang sebab santan cair.. ataupun kacang hijau tak cukup kembang.. kalau bab bubur, husna lebih suka bubur pulut hitam.. haa yang tu baru kegemaran.. dah cakap pasal kegemaran, mestilah orang lain masak husna akan makan.. hehehe..

buat minggu lepas.. waktu husna tak berapa nak sihat.. kes sakit tekak dapat sekali pakej yang lain.. makan pon tak banyak.. sekadar jamah je..T_T

Hari Bapa dah nak dekat.. tapi still tak taw apa yang nak diberi pada ayah anda?? boleh try INI..:)


Till then!! See ya~  
















p/s-dedua tu mama yang buat so tak dapat nak kongsi resepi.. ngehngehngeh..

18 comments:

  1. wah sdpnya...bole gak mkn ngn roti kan husna..hihi

    ReplyDelete
  2. wah sdpnya...bole gak mkn ngn roti kan husna..hihi

    ReplyDelete
  3. Sya pun kurang suka bubur kacang hijau..tp klu bubur gandum..gerenti licin..hehe..adiah bapa tu klu bg wallet ok tak?^_^

    ReplyDelete
  4. mama suka sangat makan bubur ni tau, kegemaran mama ni,,

    ReplyDelete
  5. Waahhh mmg best la ..Akak kalau bulan puasa mmg suka sgt2 la bab2 bubur ..
    Tapi kalau untuk minum ptg pon suka jugak sesekali buat jugak utk anak ...
    Feberet en hubby tu bubur kacang..

    ReplyDelete
  6. yea.. kita geng.. kalau bubur kacang hijau, mmg tak makan.. kalau bubur pulut hitam, laju je.. heheh..

    ReplyDelete
  7. alamak kriuk2 plak perut ni ha.
    hahaha!

    ReplyDelete
  8. Dah lama tak makan bubur kacang nie... Terliur zumal :))

    ReplyDelete
  9. Sedapnya bubur kacang hijau! Memang kegemaran Arol. Kalau letak durian laaagi sedap! Selalu jugak makan dengan roti. Terliur haih baca entri nie. :D

    Arol kurang suka bubur pulut hitam, tapi kakak2 Arol suka. Kat rumah kalau mak buat bubur, minggu nie bubur pulut hitam, minggu depan mesti bubur kacang hijau. Adil. :D

    ReplyDelete
  10. Wah sedapnya Husna..dah lama kita tak makan bubur kacang..

    ReplyDelete
  11. Whoah. Cool. Lama kot tak makan bubur kacang hijau. Hehe..

    ReplyDelete
  12. untunglah abah dan adik2 dpt makan masakan husna...sgt beruntung tuh...ni kalau dah kawin ni..kompem sihat walafiat suami..hahaha

    ReplyDelete
  13. akk pun suka makan bubur dgn roti, kadang2 dengan sup pun cich roti

    ReplyDelete
  14. akak pun suka bubur pulut hitam. bubur kacang hijau tu ade makan xde xcari pun.

    ReplyDelete
  15. lama dah rasanya tak makan bubur kacang nie..tetiba rasa cam mengidam plak..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  16. sedap sedappp..suka ! buat teringin pulaaaa

    ReplyDelete

assalamualaikum dan hye..
tinggalkan jejak awak di sini..
terima kasih..♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Disclaimer

Blog ini merupakan blog peribadi perkongsian daripada penulis. Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pengalaman atau pendapat peribadi, dan tidak melibatkan mana mana pihak kecuali dinyatakan sumber atau nama pemiliknya.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal, dan mungkin berbeza dengan individu lain. Penulis sama sekali tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang komen dan pendapat yang dilontarkan oleh para pembaca blog ini.

Terima Kasih.