Sunday, January 17, 2016

Resepi Nasi Goreng Bujang


Assalamualaikum w.b.t..


Resepi Nasi Goreng Bujang | erm sepupu sepapat nasi goreng bodo jugak laa sebenarnya nih.. kihkihkih.. hasil ber-experiment kat rumah sewa tempoh hari.. selalu kalau dah tawu akan tinggal sengsorang kat rumah sewa, mesti husna akan beli stok barang basah sikit untuk bekalan kalau malas keluar cari makan nanti.. biasa laa kalau dah tinggal sengsorang tu nak gerak kemana-mana memang liat nak mati.. jadi demi kelansungan hidup, kita buat macam ni jelaa.. hihihi..

dan kebetulan hari tu husna ada bawak balik sikit sambal belacan, sebab tu tergerak hati nak masak nasi goreng.. kengkononnya nasi goreng sambal belacan, tapi yang ini versi tak berapa cukup syarat.. hahaha..

nasi goreng bujang, nasi goreng mudah, nasi goreng
Bahan-bahan yang husna guna:
bawang merah, bawang putih, udang kecil, cabai melaka,
sayur kalian, sambal belacan, sebiji telur dan nasi putih..

Cara-caranya:
1. goreng bawang putih dan bawang merah hingga keperang-perangan..
2. masukkan dua sudu sambal belacan..
3. pecahkan telur, kacau sedikit untuk nampak hancur..
4. masukkan udang, cabai melaka dan sayur. perasakan dengan garam..
5. akhir sekali masukkan nasi, masukkan sedikit kicap dan kacau hingga sebati..

nasi goreng bujang, nasi goreng mudah, nasi goreng

hehehe dah siap.. sebenarnya dalam bebanyak jenis masakan, nasi goreng lah yang paling mudah, cepat dan sedap.. dan yang paling best pasal nasi goreng, ianya boleh dipelbagaikan.. macam magic gituu~



Till then! See ya~


21 comments:

  1. sambil masih di alam pengajian....belajar memasak...untung calon suami nanti :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat sementara waktu nih untung perut sendiri abg arz.. hahaha..

      Delete
  2. Replies
    1. hahaha.. kira dah boleh bukak kedai la nih ea?? :p

      Delete
  3. Sedap nie, tak nampak macam nasi goreng bujang pun ^-^

    ReplyDelete
    Replies
    1. erm sebab bahan sikit je kot itu yg husna panggil bujang..:D

      Delete
  4. siap tabur bawang goleng lagi.. hihiihih.. nyum2

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. saja nak bagi kriukk kriukk..;D

      Delete
    2. cik en x suka sangat.. suka tabur daun bawang.. huhuhu

      Delete
  5. teddia.. dah kahwin nnti nasi goreng kahwin pulak. hahaha

    ReplyDelete
  6. NAsi goreng bujang yang dimakan di rumah bujang time sensorang.. memang takde yang dapat lawan. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. sungguh! kepuasan berganda.. tak siapa peduli.. hahaha..

      Delete
  7. Sedap...masak sndiri pun sedap n senang ja kan..
    Akak dlu masa student mmg rajin masak makan sdri...
    Almaklumlah nk jimat

    ReplyDelete
  8. ehehhe sedap la ni awak.. siap ada udang bagai..
    akak dlu time malas letak fishcake je tau.. tu pun kalo rajin nak goreng nasik..

    ReplyDelete

Copyright © 2017 husnazahidi
| Distributed By Gooyaabi Templates