Tuesday, June 03, 2014

Kenduri Kahwin


Assalamualaikum w.b.t..


sabtu lepas bersamaan 31 Mei 2014, husna yakin mesti ramai yang dapat jemputan kenduri kahwen kan.. dan yang pastinya bukan setakat satu atau dua, tapi boleh jadi tiga mahupun empat.. almaklumlah tengah cuti sekolah.. memang waktu yang tepat lah kalau nak buat kenduri..

husna pon terima dua jemputan kenduri kahwen, belum campur dengan jemputan buat family.. tapi sayang, husna mampu pergi dua kenduri je, sebab abah husna kerja.. pergi yang husna kenal je laa.. padah jugak sebenarnya bila ada lesen tapi tak pandai bawak kereta.. kalau tak dah boleh bawak mama dengan adik-adik pergi sekali.. -.-


kenduri first, kenduri senior husna.. Kak Erda dan Abg Azfar.. senior masa kat SMK Sultan Badlishah.. husna pergi dengan sepupu.. sepupu pon sekolah sekali, satu batch dengan senior husna tuh.. 

untuk pengetahuan, pasangan pengantin nih dah bercinta sejak dari zaman sekolah menengah kot.. hebat kan.. itulah kalau dah nama jodoh, memang tak kemana.. husna pon sempat lah jumpa senior-senior yang lain.. ada yang tengah boyot menunggu masa.. ada yang dah ada anak.. amboihhh meriah sungguh..:p


kenduri rumah yang kedua, rumah kawan husna.. akak dya kawen.. Kak Farah dan Abg Hafis.. kira kamceng jugak lah husna dengan family diorang nih.. sebab selalu singgah rumah kot.. lagipon rumah kawan husna nih dekat dengan air terjun sungai sedim.. so kalau dya dengan kawan husna yang sorang lagi tu balik bercuti, memang kami akan lepak sana lah.. story sambil makan sambil main air.. :p

Selamat Pengantin Baru buat semua pasangan yang dah pon melangsungkan majlis perkahwinannya.. dugaan dan cabaran dalam mendirikan rumah tangga nih datang dalam pelbagai cara, hadapi dengan tenang dan bijak menyelesaikan.. tapi andai kata sebaliknya, hari-hari yang dilalui terasa indah sekali, Alhamdulillah.. :)


balik kenduri hari tu husna dapat something!! nampak tak plastic bag putih yang belakang tuh?? ada apa?? kalau rajin tekalah.. hehehe..


Till then!! See ya~  
















12 comments:

  1. kan!. susah jugak bila ada lesen tapi tak pandai bawak kereta. ^_^

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum husna.. seronok nya dapat hadir kenduri kawan2..
    akk start dah jauh dari family ni, memang tak dapat la nk pergi kenduri kawan2 sek..

    ReplyDelete
  3. msim org kawin skrg ni.
    syok le dpt mkn nasi kenduri.

    la npe x prektis bawa keta.. kena slalu prektis dik, nnti takut2 plak.
    jgn diperam aje lesen keta tu haaa.. hihi

    ReplyDelete
  4. Dapat kek lapis Sarawak kot... Betul tak Husna ?

    ReplyDelete
  5. Sepupu akak kawen hari tu...so akak pon sibuk ler kt kenduri kawennya...sibuk makan..hihihi

    ReplyDelete
  6. Memang musim orang kahwin kan ?
    Mak Adam pun berlambak dapat jemputan hukhuk

    ReplyDelete
  7. musim cuti sekolah musim mengawan..kenduri kawen sana sini,.hehe..syoklah husna makan nasik kenduri..tebaloi pun dpt

    ReplyDelete
  8. best kan kalau pergi makan kenduri.... akak suka sangat makan kenduri boleh jumpa ramai org. makan tak banyak mana pun.

    ReplyDelete
  9. sekarang ni memang banyak jemputan tak termampu nak pergi semua..apepun tahniah untuk mereka :)

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum husna...salam hari jumaat mama singgah sini...:)

    ReplyDelete