Monday, June 02, 2014

Brunch Mee Goreng Basah


Assalamualaikum w.b.t..


mee goreng basah

selamat tengah hari!! tengah hari ni tak makan nasi, kita makan mee goreng basah je.. nak cakap tukar selera atau tak dak mood nak makan nasi pon tak jugak.. mungkin lebih kepada teringin nak makan mee goreng basah kot.. elok pagi tadi lepas sarapan seketul kuih ketayap yang mama buat, terus rasa macam nak goreng mee..

mee goreng kalau digoreng basah memang sedap.. selalunya nak lagi sedap goreng sendiri lah.. sebab kita taw tekak kita macam mana.. lagipon husna tak berapa minat mee goreng mamak atau mee goreng kat kedai.. tapi kalau dapat, belasah je.. selalunya mee kat kedai, diorang tak basuh.. sebab nak mengekalkan keanjalan mee tuh bila digoreng nanti.. based on pengalaman kerja kedai makan dan gerai.. kena marah sebab pergi basuh mee.. -.-'

fikir pasal kebersihan satu hal, then fikir pasal mee tuh bila digoreng tanpa basuh akan rasa pahit dihujung mulut lepas makan.. sebab kapur yang terlekat pada mee.. jadi nak elak complaint bebanyak, sila goreng sendiri di rumah..

dah tengok video kisah benar para ibu di Malaysia yang mengejutkan?? kisah yang tidak diketahui ramai.. Saksikan di SINI.. 


Till then!! See ya~  











17 comments:

  1. uish sedap ni, nasib baik akak dah makan...hew hew hew...

    ReplyDelete
  2. amboi... sedap nampak...... hihi. selamat menjamu selera :)

    ReplyDelete
  3. Sekali sekala tukar selera.
    Masak sendiri memang sedap sebab masak ikut selera sendiri kan..

    ReplyDelete
  4. kan..? makan mee ni kalau yang mee jenis home made tu lag sedap...tapi tak tahan lama la... :D

    ReplyDelete
  5. sis pun x berapa suka mkn mee kuning kat luar sbb kering n keras . nampak mcm x masak . klu kat umah , sis akan celur dulu dlm air panas utk buang minyak n cuci . dah tapis barulah digoreng basah .

    ReplyDelete
  6. wah ptg2 makan mee goreng panas2 mmg terangkat..

    ReplyDelete
  7. kalau masak sendiri buleh buh macam2 kan husna :)

    ReplyDelete
  8. kalau masak sendiri kita tau kan yunk kebersihhannya.. kesedapannya..hehehe

    ReplyDelete
  9. Bestlah pandai buat mee goreng basah. Sy mana tau.. Haha.

    ReplyDelete
  10. Kita suka makan mee..tapi yang tak best bila rasa pahit coz banyak kapurkan...

    ReplyDelete
  11. betul tu mee kuning ken basuh kasi buang air kapur tu.
    biasala dik kedai nama pon kan..

    *psstt: ciksu dh tgk peti surat.. tak da pon yg dri husna. husna guna pos biasa atau pos laju?kalau pos laju ada satu surat cinta ciksu dpt, tp tak pergi tgk lgi dri siapa..

    ReplyDelete
  12. Laa.Betul kaa? Baru tahu.
    mee tu nampak sedap!:) lapor pulak

    ReplyDelete
  13. masak sendiri mmg lagi sedap n terjamin bersih kan husna..alahai video apakah itu.huhu

    ReplyDelete
  14. sama la kita husnakan... tak suka mee goring mamak.... yes give me five!!!

    ReplyDelete
  15. tak suka makan mee kalau tak basuh..nanti rasa kapur je..memang tak sedap..huhu..so masak sendiri lagi terjamin bersih dan sedap

    ReplyDelete

Copyright © 2017 husnazahidi
| Distributed By Gooyaabi Templates