Friday, January 11, 2013

Vaksin HPV


Assalamualaikum w.b.t..


selamat petang!! hai hai hao!! buat apa je petang-petang cenggini?? berdengkur ke?? bangun lar buat sit up sikit.. lompat bintang ke.. ketuk ketampi 2 3 set.. eh husna?? dya buat apa je petang nih?? husna sakitt.. ye dya sakit.. sakit ngada nak kena ketuk!! haha.. =P



ada dengar pasal program suntikan vaksin HPV (Human Papilloma Virus) untuk wanita?? ye husna selaku remaja yang lahir pada tahun 1993 telah diberi suntikan percuma pada hari ini di unit kesihatan UiTM Merbok.. akan ada lagi dua suntikan.. =)


Ketua Pengarah Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN), Datuk Aminah Abdul Rahman berkata, program itu adalah usaha mempromosi suntikan vaksin bagi mencegah kanser serviks (pangkal rahim).


so pagi tadi dah dapat satu dos.. pergi dengan muka cuak habis.. isi borang lengkap.. dapat makanan free, masuk dalam, pergi kaunter, pilih tarikh untuk dos seterusnya dan sedia menanti untuk di panggil.. nak kena cucuk, sapa x takut kan.. tapi memikirkan masa depan, wajib saya di suntik!! =D elok lepas kena suntik tu dah x rasa apa-apa pon.. sakit tu boleh tahan.. =) rasanya still kebas sampai sekarang.. *pening lalat~ =(



baca lagi maklumat kanser servik.. 





p/s- esok nak ke Langkawi.. sapa nak ikut?? 


39 comments:

  1. salam husna :)

    ayie baru tahu pasal suntikan vaksin HPV nih...hehe

    byk kali pulak tu kena suntik...adehhh x bole sekali gus jer ker? :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkumsalam..=)

      hehe..husna pon dah nk kena suntik baru taw jgak..=P

      ntah..mungkin procedure mcm tu..tp..kalau sekali gus sakitlar..:3

      Delete
    2. memang sakit ker kena suntikan vaksin tu?

      ayie tag husna join GA...x per kan? :D

      Delete
    3. sakit tu x sgt..tp kalau kena sekali gus dlm waktu yg sama mmg sakit lar..=D

      eh..boleh je..xdak masalah..=)

      Delete
  2. erkk..kenapa H xpernah dapat pun??

    dunia ni memang tak adil!!!! :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. erk..H ada servik ka??

      haa..husna pon pertikai benda yg sama..grr..

      Delete
  3. Sakit eh?? Ok terjah utk refresh info pasal kanser serviks

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu.. sakit bila jarum tu nak dikeluarkan..

      boleh!! boleh!!

      Delete
  4. yg lahir tahun 1993 je ke?nasib akk dah tua.hahaha

    *walhal tiap2 bln kena cucuk utk hb.hiks..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..kak murni lain plak cucuknya..berlambak lak tuu..=D

      Delete
  5. eh...free eh?ke Mara bayarkan?hari tu pergi tanya, ke byar rm 100 kot. tu pun pust kshtan uum tgh bt promo.huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. x sure lak..tp ada jugak yg ckp uitm bayarkan..

      tp kita x kena bayar sendiri kan?? free lar tuh..=D

      Delete
  6. free ke suntikan hpv ni?or uitm mara sponsor?
    sbb hr tu sy tanya kat pusat kesihatan uum, kena bayar rm100.tu pun sebab promo.huhhu

    ReplyDelete
  7. its not fair!! y only studnt born on 1993 get this huh !! haha

    ReplyDelete
  8. salam husna...

    tak tau la psl vaksin ni..zaman remaja dah terlepas la...hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkumsalam kak..

      hehe..xpaa..husna pon kalau x kena cucuk pon xtaw jugak..=P

      Delete
  9. memang bagus diambil
    mencegah lebih baik dari merawat :-)

    ReplyDelete
  10. bagus2..terima kasih berkongsi :D
    pergi ye :D

    selamat malam ;D

    ReplyDelete
  11. kanser serviks (pangkal rahim) ini memang bahaya...bagus ada persediaan awal seperti ini.... :) baru nampak dewasa fatin amalina husna hik hik

    ReplyDelete

Copyright © 2017 husnazahidi
| Distributed By Gooyaabi Templates