Thursday, April 19, 2012

Bakso



Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum w.b.t..


Pernah makan bakso?? Sedap x?? Buat penggemar mestilar dah lali dengan rasa bakso nie.. siap dah boleh buat sendiri.. tapi yang masih baru seperti husna agak tertanya-tanya apa rasa sebenar bakso yang diuar-uarkan.. *ketinggalan husna nie kan?? =.=' Selalunya bakso dikatakan sinonim dengan meatball.. 




Morning peeps! Sudah sarapan?? Pagi nie macam hari sebelumnya husna akan sarapan nasi lemak berserta kuih kegemaran incik karipap berintikan ubi keledek hasil belian di gerai Mak Jah.. Setakat nie x pernah jemu lagi bila asyik melahap nasi lemak hinggakan lemak nasi tu dah sebati dalam diri.. Nak buat macam mana kan itu ja inisiatif bersarapan yang paling pantas! Hehe..

Baru-baru nie husna ada beli bakso disebabkan keinginan yang meluap-luap kalah orang mengandung 5 bulan mengidam.. Sebenarnya lama dah teringin tapi xdak plak gerai yang menjual bakso yang paling dekat selain terpaksa meredah bersama haiwan-haiwan ganas di jalan.. Apa yang husna dengar bakso sedap kerana meatball dan sambal hijaunya yang lain daripada lain.. sungguh ke?? o.0?

Bila dah sendiri mencuba baru tahu apa rasa sebenar bakso.. Husna pikirkan bakso nie sejenis makanan berkuah yang lain rupa dan rasa.. Rupanya macam bihun sup jaa.. tapi diletakkan beberapa ketul meatball.. not bad lar.. sambal hijau yang disebut kurang kelihatan.. aduyaii~ husna dah lar spesies makan pedas.. xdak pedas rasa cam x lengkap je makanan tersebut..

Tapi ini pendapat husna bagi bakso yang di jual berdekatan dalam taman perumahan husna.. Mungkin ada yang lebih special di tempat lain kan.. bagi husna kalau pasal makanan, husna x pernah serik atau puas untuk mencuba.. kalau x suka makanan tersebut xpaa at least kita boleh taw rasa dya.. xdaklar bila ada yang bertanya kita hanya mampu menggeleng.. dapat tengok pon dah cukup.. hewhewhew..



Terima Kasih..^^V







13 comments:

  1. Shag pernah cuba bakso. Pedas nak mampuih - bagi Shag yg mmg tak makan pedas. Meatball dia pakai yg frosen meatball, jadi Shag tak suka makan >.<

    ReplyDelete
  2. ciktom xpernah lg mkn bakso..nmpk sedap je..nak jgk!

    ReplyDelete
  3. masa bulan pose akk selalu beli bakso sbb masa tu je ada org jual hehe :)

    ReplyDelete
  4. bakso nie klu kena gaya mmg sedap.selalunya kuah bakso tu yg membezakan rasa bakso.klu pandai buat kuah Insyaallah sedap

    ReplyDelete
  5. @CIK TOM
    ykaa..cuba2..agak sedap lar yg husna beli nie..hehe..

    @Tihara
    owhh..dulu time blan posa x tringin lgsung bakso nie..

    @~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~
    husna x suka meatball..rasa dya lain mcm..

    @Puan Kutu
    owh..based kuah rupanya..nnti nak cuba lagi lar..hehe..

    ReplyDelete
  6. Hai sis, u're lucky, do you want RM2 voucher for shopping at our blogshop for every item? buy 1 item discount RM2 , buy 2 items, discount RM4 :) .. do visit www.our-hidden-closet.blogspot.com , what you need to do just follow our blog and like our fb page. and let us know by dropping message ya and leave your link.

    TQ ya.. voucher code: B.OHC RM2

    *for ur info, ini adalah promo pengenalan sempena pembukaan our blogshop. jgn lepaskan peluang ya. ;) (only for 10 selected blogger yg sy lawati)

    ReplyDelete
  7. sedap la bakso, salu mkan jgak..=)
    nice entry..saye baru dalam dunia blogging..jemput jom ! =)
    http://noridayumohamad.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. @myezatul aQma
    ykaa..haha..husna x minat..

    @Yuyu Suwit
    suka bakso rupanya..husna x suka meatball dya..
    terima kasih lawat sini..^^ husna dah terjah sana..

    ReplyDelete
  9. pernah makan bakso, tp makan mee sup jer.... ada satu bakso tu mee dia agak lain skit....xtau nk habaq camne

    ReplyDelete

assalamualaikum dan hye..
tinggalkan jejak awak di sini..
terima kasih..♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Disclaimer

Blog ini merupakan blog peribadi perkongsian daripada penulis. Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pengalaman atau pendapat peribadi, dan tidak melibatkan mana mana pihak kecuali dinyatakan sumber atau nama pemiliknya.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal, dan mungkin berbeza dengan individu lain. Penulis sama sekali tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang komen dan pendapat yang dilontarkan oleh para pembaca blog ini.

Terima Kasih.